Évről évre változnak a Facebook hirdetési lehetőségei és kreatív követelményei, így ideje a jelenlegi felállást szemügyre venni.

Facebook hírfolyam hirdetések

Mindenki a felhasználók figyelméért harcol, és a legszembetűnőbb csatatér maga a hírfolyam. Ezt a facebook legszembetűnőbb felülete, és itt érhetjük el a legtöbb felhasználót. Itt mind videós mint képi hirdetéseket megoszthatunk, valamint mobilon és számítógépen egyaránt megjelenünk.

Hírfolyam hirdetési szöveg:

  • Szöveg: 125 karakter
  • Headline: 25 karakter
  • Link leírás: 30 karakter

Hírfolyam hirdetés (kép):

  • Ajánlott kép méret: 1200 x 628 / 1200 x 1200
  • Minimum méret: 600 x 600
  • Ajánlott arányok: 9:16 és 16:9 között. Linkkel ez 1.91:1-re vágódik össze.
  • Ajánlott formátum: JPG vagy PNG
  • Egyéb: 20% fölötti szövegezés a képen rontja a kiszolgálási esélyeket és akár le is tilthatják.

Hírfolyam hirdetés (videó):

  • A lehető legnagyobb felbontásban töltsük fel a videókat
  • Minimum méretek: 600 x 315 vagy 600 x 600
  • Ajánlott méretarányok: 9:16 és 16:9 között. (Horizontális – 16:9, Négyzet – 1:1, Vertikális – 4:5 vagy 2:3, Full portré – 9:16)
  • Maximum fájlméret: 4GB
  • Videó hossza: Max 240 perc

Facebook News Feed hirdetés

News Feed hirdetés

Facebook Carousel hirdetések

A Carousel hirdetések a tökéletes megoldások arra, hogy megmutassuk márkánk és termékeink változatosságát a felhasználóknak.  Többtermékes akció? Carousel! Termékbevezetés multifunkciós termékeknek? Carousel! Termékvariációk? Igen, jól gondolod… Carousel! Mind videós mind állóképes megoldásban elérhető ez a formátum, így nem kell kreatív kompromisszumot kötnöd.

Hol hasznosíthatjuk a Carousel hirdetéseket?

  • FB Hírfolyam
  • FB Piac
  • FB Azonnali cikkek
  • FB Audience Network
  • Messenger inbox
  • FB Jobb oldali oszlop

Carousel hirdetési szöveg:

  • Szöveg: 125 karakter
  • Headline: 40 karakter
  • Link leírás: 20 karakter

Carousel hirdetési specifikációk (kép):

  • Ajánlott méret: 1080 x 1080
  • Minimum méret: 600 x 600
  • Minimum 2 kártya, maximum 10 kártya per carousel hirdetés
  • Ajánlott oldalarány: 1:1
  • Max kép méret: 30MB
  • Ajánlott formátum: JPG / PNG
  • 20% feletti szöveg arány a képeken csökkentett kiszolgálást eredményez.

Carousel hirdetési specifikációk (video):

  • Ajánlott méret: 1080 x 1080
  • Minimum 2 kártya, maximum 10 kártya per carousel hirdetés
  • Ajánlott formátum: MP4 / MOV
  • Max fájl méret: 4GB
  • Videó hossz: max 240 perc
  • 20% feletti szöveg arány a képeken csökkentett kiszolgálást eredményez.

Carousel hirdetés

Carousel hirdetés

Facebook jobb oldali hirdetés

A hírhedt jobb oldali hirdetés, ami nem jelenik meg telefonon, cserébe az egyik legdrágább CPC-vel rendelkezik az összes hirdetési forma közül.

Jobb oldali hirdetési specifikációk (kép):

  • Ajánlott méret: 1200 x 628
  • Minimum méret: 600 x 600
  • Ajánlott oldalarány: 9:16 / 16:9
  • Ajánlott formátum: JPG / PNG
  • 20% feletti szöveg arány a képeken csökkentett kiszolgálást eredményez.

Jobb oldali hirdetési szöveg:

  • Szöveg: 125 karakter
  • Headline: 25 karakter
  • Link leírás: 30 karakter

Jobb oldali hirdetés

Jobb oldali hirdetés

Facebook beágyazott videó hirdetés

A megszokott videós hirdetésekkel ellentétben a beágyazott videó hirdetés egy már futó videós tartalom közben jelenik meg a felhasználónak, mint egy mini hirdetési-szünet. Az átlag megtekintési ráta itt 90%, valamint a végignézett hirdetések száma 70%. A gyors, könnyen fogyasztható tartalmak tökéletesek branding kampányok kialakításához.

Beágyazott videó hirdetési specifikációk (video):

  • Ajánlott méretarány: 16:9 / 9:16
  • Ajánlott formátum: MP4 / MOV
  • Max fájl méret: 4GB
  • Videó hossz: 5-15 mp
  • 20% feletti szöveg arány a kezdőképen csökkentett kiszolgálást eredményez.
  • Hang és felirat hozzáadása erősen ajánlott

Beágyazott videó hirdetés

Beágyazott videó hirdetés

Facebook azonnali cikk hirdetés

Az azonnali cikk hirdetéseken keresztül hirdetéseket tudunk elhelyezni a FB app azonnali cikkeiben.

Hirdetési specifikációk (kép):

  • Ajánlott méret: 1200 x 628
  • Minimum méret: 600 x 600
  • Ajánlott oldalarány: 9:16 / 16:9
  • Ajánlott formátum: JPG / PNG
  • 20% feletti szöveg arány a képeken csökkentett kiszolgálást eredményez.

Hirdetési specifikációk (video):

  • Ajánlott méretarány: 16:9 / 9:16
  • Ajánlott formátum: MP4 / MOV
  • Max fájl méret: 4GB
  • Videó hossz: 240 perc
  • 20% feletti szöveg arány a kezdőképen csökkentett kiszolgálást eredményez.

Hirdetési specifikációk (szöveg):

  • Fejléc: 25 karakter
  • Leírás: 30 karakter

Azonnali cikk hirdetés

Azonnali cikk hirdetés

Facebook Piac hirdetés

A Facebook piaci felülete egy adok-veszek csomópontként működik helyi felhasználók számára, így tökéletesek arra, hogy termék eladásra ösztönző hirdetéseket futtassunk itt.

Hirdetési specifikációk (kép):

  • Ajánlott méret: 1200 x 628
  • Minimum méret: 600 x 600
  • Ajánlott oldalarány: 9:16 / 16:9
  • Ajánlott formátum: JPG / PNG
  • 20% feletti szöveg arány a képeken csökkentett kiszolgálást eredményez.

Hirdetési specifikációk (video):

  • Ajánlott méretarány: 16:9 / 9:16
  • Ajánlott formátum: MP4 / MOV
  • Max fájl méret: 4GB
  • Videó hossz: 240 perc
  • 20% feletti szöveg arány a kezdőképen csökkentett kiszolgálást eredményez.

Hirdetési specifikációk (szöveg):

  • Szöveg: 125 karakter
  • Fejléc: 25 karakter
  • Leírás: 30 karakter

Piac hirdetés

Piac hirdetés

Facebook szponzorált üzenetek hirdetés

A felhasználók beszélgetnek veled messengeren, de nem konvertáltak még? Ideje elérni őket a szponzorált üzenetekkel, hogy a lehető legcsábítóbb ajánlattal érd el őket közvetlen a postaládájukban.

Hirdetési specifikációk (kép):

  • Ajánlott méret: 1200 x 628
  • Minimum méret: 600 x 600
  • Ajánlott oldalarány: 9:16 / 16:9
  • Ajánlott formátum: JPG / PNG
  • 20% feletti szöveg arány a képeken csökkentett kiszolgálást eredményez.

Hirdetési specifikációk (szöveg):

  • Szöveg: 125 karakter
  • Fejléc: 25 karakter
  • Leírás: 30 karakter

Szponzorált üzenetek hirdetés

Szponzorált üzenetek hirdetés

Szponzorált üzenetek hirdetés

Szponzorált üzenetek hirdetés

Facebook Messenger hirdetés

Amikor a Facebook Messenger főképernyőjén görgetünk, akkor fizetett hirdetések is megjelenhetnek beszélgetéseink között, amiket megfelelő üzenettel könnyen kihasználhatunk.

Hirdetési specifikációk (kép):

  • Ajánlott méret: 1200 x 628
  • Minimum méret: 254 x 133
  • Ajánlott oldalarány: 9:16 / 16:9
  • Ajánlott formátum: JPG / PNG
  • 20% feletti szöveg arány a képeken csökkentett kiszolgálást eredményez.

Hirdetési specifikációk (szöveg):

  • Szöveg: 125 karakter
  • Fejléc: 25 karakter

Messenger hirdetés

Messenger hirdetés

Facebook kollekció hirdetés

A kollekció hirdetések tökéletesek arra, hogy felkeltsük a figyelmét potenciális vásárlóinknak, majd amint rákattintottak, még több információt osszunk meg velük, még a FB-on belül egy Azonnali Élmény formájában. Ajánlott egy videós hirdetéssel kezdeni, majd 1:1-es négyzet képeket használni az élményen belüli kreatívoknak.

Kollekció hirdetési szöveg:

  • Szöveg: 90 karakter
  • Headline: 25 karakter

Kollekció hirdetési specifikációk (kép):

  • Minimum méret: 600 x 600
  • Ajánlott oldalarány: 1:1 négyzet képeknek, nagy nyitókép esetén 16:9
  • Max kép méret: 30MB
  • Ajánlott formátum: JPG / PNG
  • 20% feletti szöveg arány a képeken csökkentett kiszolgálást eredményez.

Kollekció hirdetési specifikációk (video):

  • Ajánlott méret: 1200 x 628
  • Ajánlott formátum: MP4 / MOV
  • Max fájl méret: 4GB
  • Videó hossz: max 120 perc (kevesebb, mint 2p ajánlott)
  • 20% feletti szöveg arány a képeken csökkentett kiszolgálást eredményez.

    Kollekció hirdetés - nyitott

    Kollekció hirdetés – nyitott

    Kollekció hirdetés - zárt

    Kollekció hirdetés – zárt

Instagram

Hirdetési szakemberek sokszor említik az Instagramot mint egy hirdetési aranybányát. Megfelelő képekkel csak a te hirdetésed látszik, nem tudja más elvonni a figyelmet, így a lehető leghatásosabban mennek át üzeneteid. Csodásan hangzik, nemde? Nos, van itt egy kis gond. Valóban csak egy adott hirdetés látszik, semmi más nem kavar be… kivéve a kevesebb mint 2 másodperces átlag felhasználói figyelem amit egy instagramos képre vagy videóra fordítanak. Ha ki akarjuk bányászni az összes értéket ebből a felületből, akkor fontos, hogy megfelelő felszerelést vigyünk magunkkal!

Instagram tájkép hirdetés

Ahogy a név is sugallja, ezek a hirdetések nem a megszokott 1:1es arányban jelennek meg, hanem a FB-on is használt 16:9-es aránnyal. Tökéletesek arra, hogy kültéri vagy panoráma képeket hirdessünk pl. az utazásszervező cégek vagy hotelek nagy örömére.

Hirdetési specifikációk (kép):

  • Ajánlott méret: 1200 x 628
  • Minimum méret: 600 x 315
  • Ajánlott oldalarány: 1.9:1
  • Ajánlott formátum: JPG / PNG
  • Minden kép max 30MB lehet
  • 20% feletti szöveg arány a képeken csökkentett kiszolgálást eredményez.
  • Maximum karakter-limit 2 200, viszont 125 ajánlott

Hirdetési specifikációk (video):

  • Minimum méret: 600 x 315
  • Ajánlott oldalarány: 1.9:1
  • Ajánlott formátum: MP4 / MOV
  • Max fájl méret: 4GB
  • Videó hossz: max 120 perc (kevesebb, mint 2p ajánlott)
  • Maximum framerate: 30fps

Instagram négyzetes hirdetés

A négyzetes képek Instagramon a termék-eladás tökéletes kreatívjai, mindaddig amíg 1 egyszerű szabályt betartunk: 1:1-es méret.

Hirdetési specifikációk (kép):

  • Ajánlott méret: 1080 x 1080
  • Minimum méret: 600 x 600
  • Ajánlott oldalarány: 1:1
  • Ajánlott formátum: JPG / PNG

Hirdetési specifikációk (video):

  • Minimum méret: 600 x 600
  • Ajánlott formátum: MP4 / MOV
  • Max fájl méret: 4GB
  • Videó hossz: max 120 perc (kevesebb, mint 2p ajánlott)
  • Maximum framerate: 30fps

Instagram News feed hirdetés

Instagram News feed hirdetés

Instagram álló hirdetés

Márkaüzenetet szeretnél átadni a lehető legnagyobb felületen? Az álló hirdetéseket neked találták ki.

Hirdetési specifikációk (kép):

  • Ajánlott méret: 1080 x 1350
  • Minimum méret: 600 x 750
  • Ajánlott oldalarány: 4:5
  • Ajánlott formátum: JPG / PNG

Hirdetési specifikációk (video):

  • Minimum méret: 600 x 750
  • Ajánlott formátum: MP4 / MOV
  • Max fájl méret: 4GB
  • Videó hossz: max 120 perc (kevesebb, mint 2p ajánlott)

 

Instagram Carousel hirdetés

Akárcsak Facebookon, Instagramon is használhatunk carousel hirdetéseket, amik tökéletesek termékek és szolgáltatások bemutatására.

Hirdetési specifikációk (kép):

  • Ajánlott méret: 1080 x 1080
  • Oldalarány: 1:1
  • Ajánlott formátum: JPG / PNG
  • Maximum file méret: 30MB
  • 2-10 kártya / hirdetés

Hirdetési specifikációk (video):

  • Minimum méret: 600 x 600
  • Maximum felbontás: 1080 x 1080
  • Oldalarány: 1:1
  • Ajánlott formátum: MP4 / MOV
  • Max fájl méret: 4GB
  • Videó hossz: max 60 másodperc
  • 2-10 kártya / hirdetés

Instagram történet (story) hirdetés

Az instagram történet tökéletes alkalmat ad arra, hogy egyedi üzenetet juttassunk át a felhasználók szűrőjén. Egy kis gif itt, egy kis sticker ott, megfelelően elkészített kreatív, és könnyen rávehetőek a felhasználók a kattintásra.

Hirdetési specifikációk (kép):

  • Ajánlott méret: 1080 x 1920
  • Minimum méret: 600 x 1067
  • Oldalarány: 9:16
  • Ajánlott formátum: JPG / PNG
  • Maximum file méret: 30MB

Hirdetési specifikációk (video):

  • Ajánlott felbontás: 1080 x 1920
  • Oldalarány: 9:16
  • Ajánlott formátum: MP4 / MOV
  • Max fájl méret: 4GB
  • Minimum felbontás: 720p

Instagram Story hirdetés

Instagram Story hirdetés