Viselkedés alapú szegmentáció a Maileon rendszerében

A korábbi szegmentációs fejezetben bemutattuk, hogy a Maileon rendszerében a szegmentációs elemeket a kontaktszűrők reprezentálják. A viselkedés alapú szegmentációnál is egy-egy kontaktszűrő lesz az adott célcsoport megfelelője.

A címkék (tag-ek), azaz kulcsszavak használata az adatbevitellel kezdődik. Két típusuk van: vannak a levelezési kulcsszavak, ezeket a konkrét levelezés alapvető beállításainál lehet megadni, és vannak a link kulcsszavai, melyeket minden linket tartalmazó elemnél (szöveg, kép videó, stb.).

Ezekre a címkékre létrehozható egy-egy kontaktszűrő, mely dinamikusan gyűjti a címkét preferáltan nyitó felhasználókat. Létrehozásának menete megegyezik a kontaktszűrő létrehozásával, annyi különbséggel, hogy a válaszreakciónál a kulcsszó lesz a szűrő feltétel.