Tippek és trükkök a Maileon rendszerben

A következő tippekkel és tanácsokkal szeretnénk segíteni a Maileon rendszer hatékonyabb használatát.

Tartalmi elemek feltöltése RSS feedből

A Maileon rendszer lehetőséget ad különféle külső adatforrások felhasználására a levelek szerkesztésénél; ezek az úgynevezett okos tartalmak. Egy okos tartalom adatforrása lehet például egy Magento webshop adatbázis, egy XML fájl, vagy egy RSS csatorna, WordPress vagy videó tartalom.

Az okos tartalmak nagyban megkönnyítik a levelek szerkesztését, hiszen így az egyes termékek/cikkek adatait a levél szerkesztőjének nem kell kézzel kitöltenie; azt a Maileon a megfelelő forrásból képes automatikusan feltölteni.

Szegmentáció pontosítása hisztorikus adatokkal

A tranzakciós API lehetőséget ad az adott Maileon fiókban aktív felhasználók részére egyedi levelek küldésére. Általában ezek a levelek valamely, a kontaktszemély életciklusára jellemző esemény hatására kerülnek kiküldésre (pl.: rendelés megerősítése, kosárelhagyás, adatlap elhagyása, ismétlődő keresések, stb.). A tranzakciós esemény betöltése után a megfelelő levél kiküldése azonnal megtörténik.

Egy tranzakciós „eseményhez” nem feltétlenül kell társulnia a Maileon rendszerben kiküldési logikának, azaz ez az API lehetőséget ad a felhasználó viselkedésének a kommunikációjára is a Maileon rendszer felé.

A tranzakciós objektum írja le a felhasználó által kiváltott esemény részleteit. Egy tranzakciós objektum az alábbiakat tartalmazza:

  • A kontakt-referencia szolgál a Maileon rendszerben a felhasználó azonosítására; ez vagy a felhasználó email címe, vagy a felületen definiált külső azonosítója.
  • A tranzakció tartalma egy JSON dokumentum, mely leírja a tranzakciós esemény tulajdonságait.
  • A tranzakció típusa megadja, hogy egy adott fajtájú tranzakció pontosan milyen paraméterekkel rendelkezik. A Maileon a tranzakció tartalmát attribútumok halmazaként kezeli. A tranzakció típusa határozza meg, hogy egy bizonyos fajtájú tranzakció esetén milyen típusú attribútumok engedélyezettek; a Maileon ez alapján a „sablon” alapján validál minden egyes tranzakciót.

Üdvözlő levél email küldés

Amikor egy látogató a weboldalon feliratkozik a hírlevélre, előfordulhat, hogy több napig vagy akár hétig nem kap hírlevelet. A hírlevél felhasználói élmény szempontjából kritikus fontosságú, hogy a feliratkozás megerősítése után a feliratkozó kapjon egy üdvözlő levelet. Ezeknek a megnyitási rátái általában 50% felettiek, és sokkal kevésbé esélyes, hogy spam-nek jelöljék a felhasználók, így a küldő reputációját jelentősen javítják.

Az üdvözlésen kívül érdemes még a levelet a szegmentáció első lépéseként kezelni, és mindenképp el kell helyezni benne azokat az előnyöket, melyeket a felhasználó a feliratkozással kap.