A legtöbb online cég esetében az egyik legfontosabb üzleti eszköze az e-mail listája. Magától értetődik, hogy minden cég igyekszik is növelni azt folyamatosan: értelmes és releváns módon, pl. eladások vagy épp konferenciák alkalmával. A feliratkozók gyűjtése, az email marketing címgyűjtés nélkülözhetetlen az online (is) létező cégek esetében!

Sokan azt hiszik, hogy a címzettlista-vásárlás egy gyors és hatékony módja a listanövelésnek. Most van egy rossz hírem: ez sajnos nincs így. Az irreleváns közönség toborzása nem hogy jótékony hatással nem lehet, de kifejezetten káros lehet a listánkra nézve. (És akkor még arról nem is beszéltem, mennyi értelme van nem konvertáló ügyfelek címeit megvenni, miközben ugyanaz az összes valós vásárlókat hozhat – igaz, más módszerrel…)

Ajánlj jutalmat a feliratkozáshoz!

Az új feliratkozásokat meglehetősen nehéz begyűjteni: manapság boldog-boldogtalan küld hírlevelet, rengeteg a kéretlen tartalom (lásd még: listavásárlások…), épp ezért a honlapok látogatói csak nagyon nehezen iratkoznak fel egy-egy hírlevélre. Ha tudod, melyek a honlapodon azok a kulcsoldalak, ahol a legtöbb belépő user, kínálj valamilyen ajándékot a feliratkozáshoz!

Fontold meg, hogy valamilyen kedvezményt adsz! Lehet ez akár ingyenes tartalom, kupon, oktatási anyag – bármi, ami a profilodba illik. Lehet apróság, vagy nagy kedvezmény, a lényeg, hogy figyelemfelkeltő legyen, és elég ellenértéknek számítson az e-mail címért cserébe!

Egy fontos megjegyzés: ez a taktika csak akkor működik hosszú távon hatásosan, ha az ajánlott “jutalom” szervesen illeszkedik az általad kínált termékek/szolgáltatások profiljába. Ha ingyen iPadokat osztogatsz a feliratkozóidnak, bolond lesz nem megadni a címét – de szinte bizonyos, hogy konvertálni nem fog… (Persze a példa sarkos, de azt hiszem, átjön a lényeg…)

Tedd könnyűvé a feliratkozást!

Nem minden látogató viselkedik ugyanúgy a webhelyeden, vagy reagál ugyanarra a felhívásra ugyanúgy. Légy odafigyelő, akár aloldalanként máshogy próbáld elnyerni a címüket – más extrával, különböző pop-uppal például. Ezen felül ne feledd egyértelműen, könnyen megtalálhatóan elhelyezni a feliratkozási lehetőségeket, és ha egy mód van rá, próbálj pár alapvető infót is kicsikarni – pl. nevet, érdeklődést a cím mellé, hogy egyrészt könnyebben perszonalizáld a leveleket, másrészt akkor később már nem kell azon törnöd a fejed, hogyan szerezd be…

Ha dinamikus weboldallal dolgozol, ne félj kihasználni a benne rejlő lehetőségeket! Nagyon sok módja van a címek elnyerésének (szponzorált tartalmak, események, előfizetések, nyereményjátékok, kedvezmények, etc.), de azt se feledd, hogy a túl sok CTA el is riaszthatja a felhasználókat! Próbáld mindig megtalálni az arany középutat!

Ösztönözz ajánlásra

Az egyik legjobb feliratkozó az, aki valaki ajánlásának hatására kerül fel a listádra. Nyilván mindenki csak olyan oldalt/hírlevelet oszt meg, ami nagyon tetszik neki, vagy épp nagyon elégedett a termékével/szolgáltatásával… Épp ezért nem szabad Neked sem kihagyni az ajánlás ziccerét!

Sőt, az igazán okosak még extra kedvezményt is kínálnak azoknak, akik segítenek becsábítani egy-egy újabb feliratkozót – persze csak ésszel! A lényeg, hogy a minőség, az elégedettség süssön az ajánlásokból, és ne a kedvezmények lehetősége!

Tedd megoszthatóvá a tartalmaid!

Nem titok, ha tetszik valakinek egy-egy tartalom, azt bizony megosztják mindenfelé: Facebookon, Twitteren, egyebeken – márpedig az általában egy releváns elérési lehetőség! Hogyan? Egy brit ügynökség 2015-es tanulmánya rámutat, egy-egy weboldal forgalmának 31,2%-a a különböző social networkökön keresztül érkezik, így az azokon történő megosztási lehetőség (igen, akár egy hírlevél megosztása is!) releváns elérésekhez vezethet!

Függetlenül attól, hogy alkalmi vagy hűséges olvasónk, ha a tartalom könnyen megosztható, és elérhető róla a feliratkozás, jó inkubátora lehet a listád bővülésének!

Az e-mail lista növelése egy állandó, folyamatos odafigyelést igénylő feladat. Tesztelj minél több módot arra, hogy eljuthass az értékes userekhez! Megéri!