Korábban már érintőlegesen írtunk az ügyfél életciklusokról, illetve azok menedzseléséről az email marketing segítségével. Sőt, mondhatjuk, a tavalyi évünk nagyrészt erről szólt, ugyanis nem csak írtunk róla, hanem számos előadást  is tartottunk erről a témáról hazai, illetve külföldi rendezvényeken egyaránt.Azonban hiába volt már róla szó korábban több ízben is, annak érdekében, hogy a lehető legtöbbet tudj profitálni az életciklus menedzsmentből, úgy gondoljuk, hasznodra válik, ha részletesen, egyesével is kitérünk az egyes elemekre, a hírlevél feliratkozás és üdvözlő levél részeire!

Ebből a szempontból fogunk tehát a következő hetekben, hónapokban végigvezetni Téged az ügyfeleid egyes életszakaszain, annak érdekében, hogy meg tudd határozni melyik (vásárlási) fázisban vannak jelenleg; illetve, hogy azt is megtudd ehhez kapcsolódóan, melyek azok a módszerek, melyek segítségével ideális módon tudsz velük kommunikálni.
Első körben a feliratkoztatást, adatbázis-építést fogjuk elemeire bontani, és részletesen bemutatni minden egyes részét annak érdekében, hogy Te is hatékonyan tudj feliratkozókat gyűjteni.

Feliratkoztatói, üdvözlő szakasz

Miért van erre egyáltalán szükséged?

Gondolom azt már régóta tudod, hogy egyáltalán nem jó stratégia, ha minden feliratkozódnak ugyanazt az üzenetet küldöd. A mellett, hogy más és más téma érdekli az egyes felhasználóidat, teljesen más vásárlási fázisban is vannak, ami az alapját képezi annak, ahogy Neked is kommunikálni kellene feléjük.

Ahhoz viszont, hogy meg tudd különböztetni a feliratkozóidat, először külön „kategóriákat” kell létrehoznod, amely alapján csoportosítani tudod majd őket. Ebben lesz a segítségedre az Ügyfél életciklus menedzsmentnek az áttekintése, aminek a segítségével Te is el tudod készíteni a sajátodat, kategorizálni tudod az ügyfeleidet és a legjobb emailekkel fogod tudni megkeresni őket, pont akkor, amikor szükségük van a segítségedre, az információidra.

Rendben, de hogyan kezdj neki?!

Annak érdekében, hogy a feliratkozóidat be tudd kategorizálni, nézzük át, hogy milyen szakaszokon kell végigmennie egy érdeklődőnek ahhoz, hogy végül törzsvásárlóvá váljon. Ebből kiindulva első körben a feliratkozó gyűjtést, illetve azok üdvözlését kell fókuszba állítanunk!

Mint minden email marketinggel kapcsolatos tudásanyagnak a felhasználáshoz, az ügyfél életciklus menedzsmentnél is igaz, hogy szükséged van saját, minőségi (!) feliratkozókra, felhasználókra, akiknek majd a későbbiekben fogsz kommunikálni.

Nem lehet elégszer kiemelni, hogy hatalmas különbség van épített adatbázis és tudatosan épített adatbázis között (vásárolt adatbázisról pedig ne is beszéljünk).

Jó minőségű, tudatosan épített adatbázisod pedig úgy lehet, ha már a feliratkozás előtt odafigyelsz a felhasználóidra és előre megfontolt lépésekben jutsz el oda, hogy valóban feliratkozó legyen az érdeklődőidből.

Ellenben azzal kapcsolatosan, hogy hol iratkoztasd fel a látogatóidat, mik azok a dolgok, amiért ők fel fognak iratkozni és, hogy milyen teendőid vannak az érdeklődőiddel a feliratkozást követően, majd a következő cikkünkben fogjuk elárulni!

Feliratkoztatói, üdvözlő szakasz