Korábban már írtunk arról, hogy mennyire fontos az, hogy az ügyfeleinket végigkövessük az úgynevezett „életciklusaikon”, illetve tippeket is adtunk azzal kapcsolatban, hogy ezekre az ügyfél életciklusokra milyen kampányokat érdemes tervezni. Viszont az érdeklődők reaktiválásáról akkor csupán érintőlegesen beszéltünk – jöjjön tehát a téma bővebb kifejtése, a reaktiváló kampányok lépései, az ügyfél reaktiválás lényegi pontjai!

Vásárlói életciklusok alatt megkülönböztettünk ismerkedési -, lojalitási -, és lemorzsolódási szakaszt, annak függvényében, hogy az adott ügyfélnek épp milyen kapcsolata van a cégünkkel, illetve milyen eseményeken ment már keresztül.

Bővebben csak az első kettőről esett szó korábban, jelen esetben viszont a lemorzsolódási szakaszról fogunk írni, hiszen értelemszerűen a reaktiváló kampányokat ebben az életciklusban szükséges alkalmaznunk.

Magáról a reaktiválásról – melyről úgy érezzük, egyébként is rendkívül kevés szó esik – fontos tudni: a legeredményesebb módja az, ha email kampányokban gondolkodunk, és különböző levéltípusokkal próbáljuk meg visszacsalogatni a passzív ügyfeleinket.

Mit is takar pontosan a reaktiválás?

Gyakori eset, hogy egyes felhasználók csak feliratkoznak a hírlevelünkre (például egy adott kedvezményért vagy ajándékért cserébe), viszont az egyszeri vásárlás után sajnos nem térnek vissza. Rendkívül sokszor előfordul (legyen szó bármely területről), hogy ügyfeleink csak egyszer vásárolnak, vagy épp vesznek igénybe egy szolgáltatást, és nem akarnak újra pénzt költeni nálunk.

Ezeknek a felhasználóknak az újbóli elérése, visszacsábítása a cél a reaktiváló kampányok során. Ennek értelmében tehát azok az akciók kerülnek ide, amelyek során azt szeretnénk elérni, hogy a passzív ügyfeleink újból igénybe vegyék szolgáltatásunk, vagy épp vásároljanak.

Miért fontos ez?

Gondolj csak bele, hogy mennyi az olyan felhasználód, aki csak egyszer vásárolt Nálad, és azt is több hónappal, illetve több évvel ezelőtt tette meg. Pedig korábban ők már felfigyeltek Rád, illetve a termékedre/szolgáltatásodra, viszont valamiért elvesztették később az érdeklődésüket – vagy épp csak megfeledkeztek Rólad. Noha Te értékes időt, és nem mellesleg pénzt költöttél már azért, hogy felhívd a figyelmüket… Ezek után ha elveszti az érdeklődését valaki és nem vásárol újra, akkor igazából összesen csak egy egyszeri interakciót sikerült elérned nála, pedig sokkal több energiát fektettél a hozzád csábításába safe weight loss supplements.

Nem is beszélve arról a tényről, hogy egy már korábban megszerzett érdeklődő újraaktiválása sokkal olcsóbb és kevesebb energiabefektetést igényel, mint egy teljesen újnak a megszerzése és annak elérése, hogy ő megrendelje az első terméket Nálad.

Az pedig már csak hab a tortán, hogy az email marketing számaidat is javítani fogja, ha reaktiválod a passzív felhasználóidat! Ez pedig ugye nem csak a megnyitási és esetleg az átkattintási számaidat fogja megdobni, hanem azt is mutatja a spamszűrők felé, hogy egyre többen olvassák a leveleidet, így pedig elkerülheted, hogy a későbbiekben az alacsony érdeklődés miatt a SPAM mappába kerülj.

Oké, oké ezt már érted, de hogyan lehet ezt hatékonyan csinálni?

A reaktiváló kampányok közül a legeredményesebb az email-en keresztüli akciók, ugyanis a passzív ügyfelek email címe már a birtokodban van, és egyből el is tudod őket érni egy levél kiküldésével, nem kell több kampányt beállítanod különféle csatornákon. Mindemellett az email ugye egy olyan forrás, amit általában nap, mint nap használnak az emberek, tehát igen nagy valószínűséggel célba is talál az üzeneted!

Érdemes a reaktiváló kampányokat minél hamarabb elkezdeni, akár 30-60-90 nap „nem vásárlás” után! Ne várj vele fél – vagy egy évet, mert akkor sokkal nehezebb lesz visszaszerezni az ügyfeleket!

A legáltalánosabb és egyben legkézenfekvőbb tanács is az, hogy valamilyen kedvezménnyel, speciális ajánlattal keressük meg ezeket a passzív kontaktokat. Az említett ajánlat lehet egy kuponakció, ingyenes kiszállítás vagy akár egy bónusz termék is; lényeg, hogy újra „felmelegítsük” a felhasználót, mint az ügyfélkapcsolat legelején, amikor megszereztük a címét, illetve amikor az első vásárlását végezte el nálunk.

Továbbá fontos, hogy érezze az ügyfeled, hogy ez egy teljesen személyre szabott ajánlat, és hogy ő most kivételes pozícióban van – ez nem egy olyan lehetőség, amivel bárki bármikor élhet! Hogyha ezt egyértelművé teszed, akkor a címzetteid is érezni fogják, hogy ez most csak Nekik szól, és így még nagyobb eséllyel fogják újra lerakni melletted a voksukat. Ráadásul, hogyha sikerül ezt az ajánlatot valóban úgy létrehoznod, hogy az ellenállhatatlan legyen, és ne tudjon rá nemet mondani, akkor igazából ez egy ideális win-win szituáció!

Plusz egy tanács!

Nagyon hasznosak tudnak lenni a reaktiváló kampányok, és ezt a bevételeiden is tapasztalhatod majd, ellenben célszerű már a feliratkoztatás, és első vásárlás pillanatában arra törekedni, hogy minél kevesebb „passzív” ügyfeled legyen a későbbiekben.

Ezt pedig úgy tudod elérni, ha azonnal szegmentálod őket, amint bekerülnek a rendszeredbe, és az alapján, hogy hol iratkoztak fel, mit vásároltak, mit néztek még meg, folyamatosan profilozod az érdeklődőket. Ennek köszönhetően pedig sokkal relevánsabb tartalmakat fogsz tudni küldeni nekik. Talán nem is kell mondanom: ez azt fogja eredményezni, hogy jóval kevesebb inaktív felhasználód lesz, és kevesebb emberre kell majd reaktiváló kampányokat létrehoznod – és persze ezáltal hatékonyabban kommunikálsz, és magasabb bevételre számíthatsz!

Azzal kapcsolatosan pedig, hogy mire figyelj a szegmentálás során, hogy ezt elérd, bővebben itt olvashatsz.